Home Aktuální výzvy OPZ - výzvy MAS 2014-2020 2. Výzva OPZ - Podpora zaměstnanosti a ...

Výzva ukončena - Probíhá realizace vybraného projektu

2. Výzva OPZ - Podpora zaměstnanosti a ...

Výzva Místní akční skupiny k předkládání žádostí o podporu.

Podpora zaměstnanosti a vzniku pracovních míst I. - MAS Rokytná

 

Výzva ukončena - probíhá realizace vybraného projektu

Zápis ze zasedání Výběrové komise 7. 2. 2019

 Zápis ze zasedání Programového Výboru 21. 2. 2019

Místní akční skupina MAS Rokytná, o.p.s. IČ 269 03 237 vyhlašuje výzvu MAS k předkládání žádostí o podporu vrámci Operačního programu Zaměstnanost 1. Identifikace výzvy ŘO

Prioritní osa 2 Sociální začleňování a boj s chudobou
Investiční priorita 2.3 Strategie komunitně vedeného místního rozvoje
Specifický cíl 2.3.1 Zvýšit zapojení lokálních aktérů do řešení problémů nezaměstnanosti a sociálního začleňování ve venkovských oblastech
Číslo výzvy, do které je výzva MAS zařazena 03_16_047
Název výzvy, do které je výzva MAS zařazena Výzva pro MAS na podporu strategií komunitně vedeného místního rozvoje

2. Identifikace výzvy MAS

Číslo výzvy MAS 699/03_16_047/CLLD_17_03_035
Název výzvy MAS Podpora zaměstnanosti a vzniku pracovních míst I. - MAS Rokytná
Druh výzvy MAS Kolová
Určení zhlediska konkurence mezi projekty vrámci výzvy MAS Otevřená

3. Časové nastavení

Datum vyhlášení výzvy MAS 3. 9. 2018
Datum zpřístupnění žádosti o podporu 3. 9. 2018, 12:00 hodin
Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 3. 9. 2018, 12:00 hodin
Datum ukončení příjmu žádostí o podporu 30. 10. 2018, 12:00 hodin
Maximální délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat Max. 36 měsíců
Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu 31. 12. 2022

4. Informace o formě podpory
4.1. Alokace výzvy MAS · Finanční alokace výzvy (rozhodná pro výběr projektů k financování): 5 220 800,-- CZK

Upřesnění zdrojů financování rozhodné alokace výzvy: Výběr projektů bude probíhat svyužitím částek celkových způsobilých výdajů (tj. včetně vlastních zdrojů žadatelů, protože čerpání alokace OPZ, které je vykazováno vůči Evropské komisi, zahrnuje všechny zdroje financování).

4.2. Vymezení oprávněných žadatelů
Obecně může být dle pravidel OPZ oprávněným žadatelem pouze:

  • Osoba (právnická nebo fyzická), která je registrovaným subjektem v ČR, tj. osoba, která má vlastní identifikační číslo (tzv. IČO někdy také IČ)
  • Osoba, která má aktivní datovou schránku[1]
  • Osoba, která nepatří mezi subjekty, které se nemohou výzvy účastnit z důvodů insolvence, pokut, dluhu aj. dle následujícího odstavce.

Potenciální žadatelé a jejich partneři s finančním příspěvkem nejsou oprávněni účastnit se výzvy nebo získat podporu, pokud:

  • Jsou v likvidaci, v úpadku, hrozícím úpadku či je proti nim vedeno insolvenční řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb. , o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon),
  • Mají v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky nebo mají nedoplatek na pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociálním zabezpečení nebo příspěvku na státní politiku zaměstnanosti,[2]
  • Na ně byl vydán inkasní příkaz po předcházejícím rozhodnutí Evropské komise prohlašujícím, že poskytnutá podpora je protiprávní a neslučitelná se společným trhem,
  • Jim byla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bod 3 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

Podmínky oprávněnosti žadatele jsou posuzovány během hodnocení a výběru projektů a musí být splněny k datu podání žádosti o podporu. K otázce, zda splňují body v přechozím odstavci, se žadatelé vyjadřují v rámci čestného prohlášení v žádosti o podporu, přičemž splnění potvrzují jak za sebe, tak za případné partnery s finančním příspěvkem.

Pro tuto výzvu MAS jsou oprávněnými žadateli:

  • Poskytovatelé sociálních služeb registrovaní dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
  • Nestátní neziskové organizace
  • Obce dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích
  • Organizace zřizované obcemi působící v sociální oblasti
  • Dobrovolné svazky obcí
  • MAS
  • Vzdělávací a poradenské instituce
  • Školy a školská zařízení
  • Obchodní korporace (veřejná obchodní společnost, komanditní společnost, společnost s ručením omezeným, akciová společnost, evropská společnost, evropské hospodářské zájmové sdružení, družstva - družstvo, sociální družstvo, evropská družstevní společnost)
  • OSVČ - dle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění

Definice jednotlivých oprávněných žadatelů:


Žadatelé Definice
Poskytovatelé sociálních služeb Poskytovatelé sociálních služeb zapsaní v registru poskytovatelů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Nestátní neziskové organizace · spolky dle § 214-302 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník · obecně prospěšné společnosti zřízené podle zákona č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech · ústavy dle § 402-418 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník · církevní právnické osoby zřízené podle zákona č. 3/2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech, pokud poskytují zdravotní, kulturní, vzdělávací a sociální služby nebo sociálně právní ochranu dětí · nadace (§ 306-393) a nadační fondy (§394-401) zřízené podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Obce Obce dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), včetně zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze a zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností.
Organizace zřizované obcemi Organizace zřizované obcemi (příspěvkové organizace, obchodní společnosti, obecně prospěšné společnosti, ústavy, školy a školská zařízení)
Dobrovolné svazky obcí Dobrovolné svazky obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
Místní akční skupina Místní akční skupina má jednu následujících právních forem: a) Obecně prospěšná společnost podle zákona č. 248/1995 Sb. o obecně prospěšných společnostech, ve znění pozdějších předpisů b) Spolek podle § 214 občanského zákoníku a podle § 3045 občanského zákoníku c) Ústav podle § 402 občanského zákoníku d) Zájmové sdružení právnických osob podle § 20, písm. f) zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
Poradenské a vzdělávací instituce Právnické a fyzické osoby (včetně právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zapsaných ve školském rejstříku), které mají jako hlavní předmět činnosti v posledním daňovém přiznání příp. v příloze účetní závěrky uvedenou činnost v oblasti vzdělávání nebo poradenství. Mohou nabývat těchto forem: - Obchodní korporace - OSVČ - NNO - Školy a školská zařízení - Vysoké školy
Školy a školská zařízení Právnické osoby vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná ve školském rejstříku dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Obchodní organizace Obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích: • Obchodní společnosti - Veřejná obchodní společnost - Komanditní společnost - Společnost s ručením omezeným - Akciová společnost - Evropská společnost - Evropské hospodářské zájmové sdružení • Družstva - Družstvo - Sociální družstvo - Evropská družstevní společnost
OSVČ Osoba samostatně výdělečně činná dle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění

4.3. Vymezení oprávněných partnerů

Pro tuto výzvu jsou oprávněnými partnery partneři s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku.

Obecně může dle pravidel OPZ oprávněným partnerem s finančním příspěvkem být pouze osoba, která nepatří mezi subjekty, které se nemohou výzvy účastnit z důvodů insolvence, pokut, dluhu (viz vymezení v rámci části 4.2 této výzvy).

Příspěvkové organizace zřizované organizačními složkami státu mohou být partnery s finančním příspěvkem pouze v projektech, kde je v pozici žadatele/příjemce jejich zřizovatel. Územní samosprávné celky a jimi zřizované organizace mohou být partnery s finančním příspěvkem pouze v projektech, kde vzájemný vztah příjemce a daného partnera umožňuje poskytování prostředků z rozpočtu příjemce do rozpočtu partnera v souladu s platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

Úřad práce ČR může být partnerem pouze bez finančního příspěvku.

Právní forma partnera bez finančního příspěvku není omezena[3]. Partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (např. formou konzultací, odborné garance) a není mu poskytován žádný finanční příspěvek za účast při realizaci projektu.

Partnerem se nerozumí subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci dotace (např. nestátní nezisková organizace, která poskytuje příjemci za úhradu sociální služby, dodavatel materiálu, odběratel výrobků/služeb).

Fyzická osoba, která není samostatně výdělečně činná, nemůže být do projektu zapojena jako partner.

4.4. Míra podpory – rozpad zdrojů financování


Typ příjemce dle pravidel spolufinancování Evropský podíl Příjemce Státní rozpočet
Školy a školská zařízení zřizovaná ministerstvy dle školského zákona (č. 561/2004 Sb.) 85 % 0 % 15 %
Obce Příspěvkové organizace zřizované kraji a obcemi (s výjimkou škol a školských zařízení) Dobrovolné svazky obcí 85 % 5 % 10 %
Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení (zapsané ve školském rejstříku) 85 % 0 % 15 %
Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost ( Obecně prospěšné společnosti Spolky ÚstavyCírkve a náboženské společnosti Nadace a nadační fondy Místní akční skupinyHospodářská komora, Agrární komora Svazy, asociace 85 % 0 % 15 %
Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích: Obchodní společnosti: veřejná obchodní společnost komanditní společnost -společnost sručením omezeným -akciová společnost evropská společnost evropské hospodářské zájmové sdružení Státní podnikyDružstva: - družstvo - sociální družstvo -evropská družstevní společnost OSVČ 85 % 15 % 0 %

4.5. Maximální a minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu

Minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu: 400 000 CZK
Maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu: 5 220 800 CZK

4.6. Forma financování

Ex ante /Ex post
Vysvětlení kategorií je k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce vrámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS).

4.7. Informace o podmínkách veřejné podpory

Informace o veřejné podpoře (včetně podpory de minimis) jsou k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS).

Vyhlašovatel nad rámec pravidel stanovených právními předpisy pro tuto výzvu stanovuje, že prostředky, jež budou naplňovat znaky veřejné podpory, budou příjemci podpory, jeho partnerům, či dalším subjektům[4], poskytovány v režimu podpory de minimis, nebo případně v režimu příslušné kategorie blokové výjimky ze zákazu veřejné podpory vhodné pro aktivity Investiční priority 2.3 OPZ, nebo v režimu podpory dle Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU, v případě služeb obecného hospodářského zájmu (zejména sociálních služeb).

Poskytování finančních prostředků orgánům veřejné správy nenaplňuje kumulativně znaky veřejné podpory, a tudíž nezakládá veřejnou podporu.

U projektů, u nichž bude poskytnutí podpory z OPZ zakládat veřejnou podporu nebo podporu de-minimis, budou, pokud to bude relevantní, aplikovány předpisy EU stanovující horní hranici financování takového projektu z veřejných zdrojů (tzv. intenzitu veřejné podpory). Výše této hranice se odvíjí od typu podpořené aktivity, subjektu příjemce a v některých případech také od specifik cílové skupiny projektu. Pro podporu de minimis je limitem objem podpory pro jeden podnik a vymezené období. Více informací lze nalézt v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce vrámci Operačního programu zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy). V důsledku toho je možné, že projekt nebude z veřejných zdrojů podpořen v maximálním rozsahu vyplývajícím z vymezení v části 4.4 této výzvy (Míra podpory – rozpad zdrojů financování).

Přípustná kategorie veřejné podpory podle blokových výjimek je: Podpora pro znevýhodněné pracovníky[5] a pracovníky se zdravotním postižením[6]

! V rámci jednoho projektu nelze kombinovat více režimů veřejné podpory.!

5. Věcné zaměření
5.1. Popis podporovaných aktivit

Budou podporovány pouze aktivity, které mají přímý dopad na cílové skupiny, tj. aktivity zaměřené na přímou práci s cílovými skupinami.
Jednotlivé aktivity lze při realizaci projektů mezi sebou navzájem kombinovat. Z popisu projektu však musí být jasně zřejmé, které činnosti spadají do dané aktivity a stejně tak musí být náklady na jednotlivé typy aktivit odděleny v rozpočtu projektu.

V každém projektu by měla být zařazena aktivita spojená s tvorbou nových udržitelných pracovních míst, umístěním na volná pracovní místa či zprostředkováním zaměstnání, čímž je v maximální míře zajištěno zvýšení pracovního uplatnění cílové skupiny. Zároveň je nutné dbát na zajištění komplexního charakteru předkládaného projektu, který musí tvořit provázaný celek na sebe navazujících aktivit, jež usnadní přístup cílové skupiny na trh práce. Z důvodu koordinace a efektivnosti intervencí na podporu zaměstnanosti, doporučujeme žadatelům vždy předem konzultovat projektové záměry v oblasti zaměstnanosti s územně příslušnými kontaktními pracovišti ÚP ČR.

Maximální objem nákladů investičního charakteru (nákup dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku) na celkových přímých způsobilých nákladech projektu činí 50 %.

Cílem všech aktivit realizovaných v rámci opatření SCCLD MAS Rokytná, o.p.s. je podpora zaměstnanosti na území v působnosti MAS Rokytná, o.p.s.

Cílem opatření je zvýšit pracovní uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo osob sociálně vyloučených na trhu práce.

Dopad na trh práce – zvýšení zaměstnanosti realizací daného opatření Podporované aktivity nebyly s ÚP projednány.

Potřeby v oblasti zaměstnanosti byly definovány: ve specifickém cíli SCLLD 4.2. - Podpora zaměstnanosti a vzniku pracovních míst vopatření SCLLD 4.2.1.A. Veřejná podpora podmínek pro nárůst zaměstnanosti

Podporovány budou tyto aktivity:

  • Podpora vytváření nových pracovních míst
  • Podpora flexibilních forem zaměstnání
  • Realizace nových a netradičních nástrojů na podporu zaměstnání na lokální úrovni

Podrobnosti k podporovaným aktivitám viz příloha č. 2 Popis podporovaných aktivit

5.2.Indikátory

Pravidla týkající se indikátorů, včetně definic jednotlivých indikátorů, jsou kdispozici vObecné části pravidel pro žadatele a příjemce vrámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS).

V žádosti o podporu žadatel uvede cílovou hodnotu (tj. hodnotu, která se chápe jako závazek žadatele, kterého má dosáhnout díky realizaci projektu uvedeného vžádosti o podporu) knásledujícím indikátorům:

Kód[7] Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru
60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup

V případě, že projekt podporu získá, bude mít žadatel povinnost kromě indikátorů se závazkem vykazovat dosažené hodnoty také pro:

a) Indikátory výstupů, které navazují na charakteristiky účastníků jako je např. věk, postavení na trhu práce, případné znevýhodnění, atd. Tyto indikátory se načítají automaticky z Monitorovacího listu podpořené osoby skrze informační systém IS ESF 2014+, který příjemce zpracovává společně se Zprávou o realizaci projektu (ZoR);

b) Indikátory z tabulek uvedených níže, které jsou relevantní vůči plánovaným aktivitám a podporovaným cílovým skupinám projektu. Žadatel má povinnost v žádosti o podporu u těchto indikátorů vyplnit pole cílová hodnota. Pokud je daný indikátor vůči projektovým aktivitám nerelevantní, pak je možné u něj uvést cílovou hodnotu 0. U výsledkových indikátorů, které se týkají účastníků, žadatel uvede vždy cílovou hodnotu 0. Dosažené hodnoty indikátorů uvedených níže budou příjemcem vykazovány prostřednictvím Zprávy o realizaci projektu (ZoR) v IS KP14+. Sledování parametrů týkajících se podpořených osob a související indikátory jsou detailně popsány v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost v kapitole 18.

Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru
50130 Počet osob pracujících v rámci flexibilních forem práce Osoby Výsledku
50105 Počet zaměstnavatelů, kteří podporují flexibilní formy práce Podniky Výstupu
80 500 Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Dokumenty Výstupu

Kód

Název indikátoru

Měrná jednotka

Typ indikátoru

62 600 Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti Osoby Výsledku
62 500 Účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti Osoby Výsledku
62 800 Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ Osoby Výsledku

5.3. Cílové skupiny Cílovou skupinou zejména:

  • zaměstnanci,
  • uchazeči o zaměstnání,
  • zájemci o zaměstnání
  • neaktivní osoby.
  • Případně lze zvolit i dílčí cílové skupiny, které jsou nejvíce znevýhodněné na místním trhu práce, jako např.:
  • uchazeči a zájemci o zaměstnání a neaktivní osoby mladší 25 let,
  • propuštění zaměstnanci,
  • osoby s nízkou úrovní kvalifikace,
  • osoby s kumulací hendikepů na trhu práce atd.
Název cílové skupiny Definice cílové skupiny
Zaměstnanci osoby, které jsou v pracovněprávním nebo obdobném vztahu nebo služebním poměru k organizaci
Uchazeči o zaměstnání Osoby zařazené Úřadem práce do evidence uchazečů o zaměstnání
Zájemci o zaměstnání Osoby zařazené Úřadem práce do evidence zájemců o zaměstnání
Neaktivní osoby osoby v produktivním věku, které nejsou ani zaměstnané-vč. výkonu OSVČ-, ani nezaměstnané, tj. evidované Úřadem práce jako uchazeč o zaměstnání
Uchazeči a zájemci o zaměstnání a neaktivní osoby mladší 25 let · Osoby ve věku 15-24 let včetně, zařazené Úřadem práce ČR do evidence uchazečů o zaměstnání nebo do evidence zájemců o zaměstnání · Osoby ve věku 15-24 let včetně, které se neúčastní žádného vzdělávání nebo profesní přípravy, nejsou zaměstnané a nejsou ani v evidenci uchazečů o zaměstnání vedené Úřadem práce ČR
Propuštění zaměstnanci Zaměstnanci ve výpovědi nebo s předpokládaným ukončením pracovního poměru v řádu měsíců.
Osoby s kumulací hendikepů na trhu práce osoby, které splňují alespoň 2 z uvedených charakteristik: a) osoby vedené Úřadem práce ČR v evidenci uchazečů o zaměstnání nepřetržitě déle než 3 měsíce, b) osoby mladší 25ti let, c) osoby ve věku 50a více let, d) osoby s nízkou úrovní kvalifikace-st.ISCED-2, e) osoby se zdravotním postižením, f) osoby pečující o dítě mladší 15ti let či o osobu blízkou, g) osoby z národnostních menšin a osoby z jiného sociokulturního prostředí
Osoby snízkou úrovní kvalifikace Osoby, které již nejsou ve vzdělávacím procesu a mají ukončeno pouze primární či nižší sekundární vzdělání 
(stupeň ISCED 0 – 2).

6. Informace o způsobilosti výdajů
6.1. Věcná způsobilost

Pravidla, jaké kategorie výdajů jsou způsobilé, jsou k dispozici ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz. Část 10.2. této výzvy).
Pokud příjemce čerpá na zaměstnance příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením dle § 78 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, nebo jiný příspěvek poskytovaný Úřadem práce ČR, jehož výše se stanoví na základě skutečně vynaložených prostředků na osobní náklady zaměstnanců, nemůže současně čerpat podporu v rámci předkládaného projektu na úhradu osobních nákladů zaměstnanců, na které žadatel pobírá tento příspěvek.

6.2. Časová způsobilost

Časově způsobilé jsou náklady vzniklé v době realizace projektu. Datum zahájení realizace projektu nesmí předcházet datu vyhlášení příslušné výzvy MAS. V případě podpory poskytované v režimu blokové výjimky ze zákazu veřejné podpory může platit omezení, že zahájení realizace projektu musí následovat po termínu předložení žádosti o podporu.

6.3. Informace o křížovém financování

V rámci této výzvy není využití křížového financování umožněno.

6.4. Informace o nepřímých nákladech

Pravidla týkající se nepřímých nákladů jsou kdispozici ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce vrámci Operačního programu zaměstnanost pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy).

Projekty podpořené ve výzvách MASaplikují nepřímé náklady ve výši 25 %. Zároveň platí, že pro projekty, u nichž podstatná většina nákladů vznikne formou nákupu služeb od externích dodavatelů, jsou způsobilá procenta nepřímých nákladů snížena. Podíly pro nepřímé náklady jsou sníženy pro projekty sobjemem nákupu služeb vtěchto intencích:

Podíl nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu Snížení podílu nepřímých nákladů oproti výše uvedenému procentu (25%)
Do 60 % včetně 25 %
Více než 60 % a méně než 90 % Snížení na 3/5 (60 %) základního podílu na 15 %
90 % a výše Snížení na 1/5 (20 %) základního podílu, tj. 5 %

Procento nepřímých nákladů je závazné a pevně stanovené, není ho tedy možné měnit. MAS ani žadatel nejsou oprávněni stanovit si vlastní procentní sazbu.

7. Náležitosti žádosti o podporu, způsob podání, možnost konzultací

7.1. Povinné přílohy žádosti o podporu

Nerelevantní

7.2. Informace o způsobu podání žádosti o podporu

Žádost o podporu z OPZ se zpracovává v elektronickém formuláři v IS KP14+. Přístup do elektronických formulářů žádostí o podporu naleznete na adrese https://mseu.mssf.cz , orientujte se podle Operačního programu Zaměstnanost a identifikace, která je v části 1 této výzvy.

Žádost o podporu zpracovávejte v českém jazyce.

Před podáním je nutné žádost opatřit podpisem statutárního zástupce žadatele, případně odpovědnou sobou, kterou k takovému úkonu statutární zástupce zmocnil, v tomto případě je nutné, aby k žádosti připojen přímo v IS KP14+, proto musí být statuární zástupce/osoba oprávněná k podpisu žádosti registrovaným uživatelem této aplikace. Dále musí tato osoba disponovat kvalifikovaným elektronickým podpisem. V IS KP14+ uživatel vybírá konkrétní certifikát pro podepisování, kterým disponuje. Úspěšné ověření platnosti elektronického podpisu je podmínkou pro podání žádosti. Podání žádosti probíhá buď automaticky po podpisu (pokud si to tak daný subjekt-žadatel nastavil v rámci parametrů žádosti) nebo k němu dojde tzv. ručně na základě aktivní volby uživatele. Žádost musí být elektronicky podepsaná a podaná v IS KP14+ v termínu stanoveném v části 1 této výzvy.

Podrobnosti o zpracování a podání Žádosti o podporu jsou v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (odkaz na elektronickou verzi viz část 10.2. této výzvy).

7.3. Informace o způsobu poskytování konzultací kpřípravě žádosti o podporu

Kontakt na vyhlašovatele výzvy MAS:
Adresa vyhlašovatele: MAS Rokytná, o. p. s, Srázná 444, 676 02 Moravské Budějovice, Kontaktní místo: Srázná 444, 676 02 Moravské Budějovice

Spojení na vyhlašovatele (e-mail, telefon): Robert Kubala - vedoucí pracovník MAS SCLLD Tel: (+420) 608 75 00 76, e-mail: kubala@masrokytna.cz Martina Kršňáková – projektový manažer SCLLD Tel: (+420) 725 736 230, e-mail: martina@masrokytna.cz

7.4. Další podklady nebo údaje nezbytné pro vydání právního aktu o poskytnutí podpory

Na základě § 14k odst. 3 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) je vyhrazeno, že MAS nebo řídicí orgán OPZ[8] mohou kdykoli v průběhu řízení o poskytnutí podpory vyzvat žadatele k doložení dalších podkladů nebo údajů nezbytných pro vydání právního aktu o poskytnutí podpory.

8. Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů

8.1. Popis hodnocení a výběru projektů

Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů jsou uvedeny v příloze č. 1 této výzvy MAS, „Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů".

9. Postup pro výzvy MAS sdílčími alokacemi

Není relevantní.

10. Přehled navazující dokumentace

10.1. Umístění textu výzvy na webovém portále MAS

URL adresa: Výzvy MAS - OPZ http://masrokytna.cz/cze/leve-menu/opz-vyzvy-mas/

10.2 Odkaz na pravidla pro žadatele a příjemce

Pro žádost o podporu a následně také pro realizaci podpořených projektů platí pravidla obsažená v:

  • Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (odkaz na elektronickou verzi): https://www.esfcr.cz/file/9002/
  • Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (odkaz na elektronickou verzi): https://www.esfcr.cz/file/9003/

 

Řídící orgán je oprávněn pravidla v průběhu této výzvy MAS i během realizace projektů podpořených v rámci této výzvy aktualizovat. Aktuální verze těchto dokumentů jsou vždy k dispozici na: https://www.esfcr.cz/dokumenty-opz

Aktualizace pravidel není změnou této výzvy MAS.

10.3 Odkaz na vzor právního aktu o poskytnutí podpory

S ohledem na vymezení oprávněných žadatelů (viz. Část 4.2. této výzvy MAS) jsou relevantní níže uvedené vzory právních aktů o poskytnutí podpory:

Vzor rozhodnutí o poskytnutí dotace (odkaz na elektronickou verzi): https://www.esfcr.cz/formulare-pro-uzavreni-pravniho-aktu-a-vzory-pravnich-aktu-o-poskytnuti-podpory-na-projekt-opz/-/dokument/798654

Řídicí orgán Operačního programu Zaměstnanost je oprávněn vzory právních aktů o poskytnutí podpory v průběhu této výzvy MAS i během realizace projektů podpořených v rámci této výzvy MAS aktualizovat. Aktuální verze těchto dokumentů jsou vždy k dispozici na: https://www.esfcr.cz/formulare-pro-uzavreni-pravniho-aktu-a-vzory-pravnich-aktu-o-poskytnuti-podpory-na-projekt-opz/-/dokument/798654

Aktualizace vzorů právních aktů není změnou této výzvy.

10.4 Odkaz na případné další relevantní dokumenty

MAS Rokytná,o.p.s. vyhlašuje tuto výzvu MAS kpředkládání žádostí o podporu vRámci Operačního programu Zaměstnanost vrámci své schválené strategie komunitně vedeného místního rozvoje „Cestka krozkvětu regionu", odkaz na strategii: http://www.masrokytna.cz/cze/index.php?action=page_detail&id=293

Programový rámec Operační program zaměstnanost

 
Specifický cíl SCLLD 4.2. - Podpora zaměstnanosti a vzniku pracovních míst
Název opatření 4.2.1.A. Veřejná podpora podmínek pro nárůst zaměstnanosti
 
_____UPRAVIT NÍŽE
 
Statut MAS Rokytná, o.p.s., odkaz: http://www.masrokytna.cz/cze/index.php?action=page_detail&id=275

Jednací řád Rozhodovacího orgánu
Jednací řád Výběrového orgánu
Jednací řád Kontrolního a monitorovacího orgánu
K dispozici na: http://www.masrokytna.cz/cze/leve-menu/jednaci-rady-organu-mas-rokytna/

Odkaz na postup pro vyplnění žádosti v ISKP14+: https://www.esfcr.cz/formulare-a-pokyny-potrebne-v-ramci-pripravy-zadosti-o-podporu-opz/-/dokument/797956

11 Přílohy výzvy MAS k předkládání žádostí o podporu - dole na této stránce

1. Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů
2. Popis podporovaných aktivit
3. Etický kodex

Jednací řád Výběrového orgánu, Jednací řád Rozhodovacího orgánu, Jednací řád Kontrolního a monitorovací orgánu
4. Statut Společnosti

[1] Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů [2] Za splněné podmínky bezdlužnosti se považuje, pokud bylo poplatníkovi (plátci) daně povoleno posečkání daně nebo placení daně ve splátkách dle §156 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, nebo placení pojistného a penále ve splátkách dle § 20a zákona č.589/1992 Sb., o pojistném na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti [3] Partnerem bez finančního příspěvku může být právnická osoba se sídlem v EU nebo v rámci zemí, jež jsou členy Evropského sdružení volného obchodu, nebo fyzická osoba působící jako osoba samostatně výdělečně činná (resp. v zahraničí obdobně působící), která má registrované místo podnikání v EU. [4] Pokud budou v rámci projektu dalším subjektům propláceny např. mzdové příspěvky pro umístění osoby z cílové skupiny na pracovní místo, není možno vyloučit zvýhodnění i těchto subjektů na trhu, a vztahují se na ně tedy pravidla poskytování veřejné podpory. Je tedy pravděpodobné, že v průběhu realizace projektu bude těmto subjektům pro účely využití mzdových příspěvků přidělena veřejná podpora/podpora de minimis. [5] Znevýhodněným pracovníkem dle Nařízení Komise (EU) č. 651/2014 se rozumí osoba, která: a) během předchozích šesti měsíců neměla pravidelné placené zaměstnání nebo b) je ve věku od 15 do 24 let nebo c) nezískala střední vzdělání ukončené maturitou nebo odbornou kvalifikaci (mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání 3) nebo během dvou let od ukončení řádného denního studia dosud nezískala první pravidelné placené zaměstnání; nebo d) je starší 50 let nebo e) žije jako svobodná dospělá osoba s jednou nebo několika závislými osobami nebo f) pracuje v odvětví nebo v profesi v členském státě, kde je nerovnováha mezi zastoupením mužů a žen alespoň o 25 % vyšší než průměrná nerovnováha mezi zastoupením mužů a žen ve všech hospodářských odvětvích v daném členském státě, a která patří do příslušné menšiny, nebo g) je příslušníkem etnické menšiny v členském státě a potřebuje rozvíjet své jazykové a odborné vzdělání nebo pracovní zkušenosti, aby zlepšila své vyhlídky na získání přístupu k trvalému zaměstnání. [6] Viz § 67zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti [7] Jedná se o kód Národního číselníku indikátorů 2014+. Některé indikátory jsou zároveň kódovány podle Evropské komise. [8] Tj. Ministerstvo práce a sociálních věcí, na jehož výzvu k předkládání žádostí o podporu tato výzva MAS navazuje.

Prezentace ze semináře Podpora zaměstnanosti - užitečné informace
Prezentace ze semináře - JAK NA Žádost ISKP14
Prezentace ze semináře Podpora zaměstnanosti 26.9.2018
Zápis z jednání Výběrové komise Výzva 2
Zápis z Programového Výboru Výzva 2
Příloha č. 2 Rokytná Popis podporovaných aktivit
Příloha č. 1 Informace o hodnocení a výběru projektů
Text Výzvy