Home Aktuality Aktuality 1. Výzva OPZ - Prorodinná opatření

20.08.2018

1. Výzva OPZ - Prorodinná opatření

MAS Rokytná, o.p.s. vyhlašuje 1. Výzvu OPZ.

Místní akční skupina MAS Rokytná, o.p.s. vyhlašuje výzvu MAS k předkládání žádostí o podporu v rámci Operačního programu Zaměstnanost.

Více informaci klikněte zde http://www.masrokytna.cz/cze/leve-menu/1-vyzva-opz-prorodinna-opatreni-i-mas-rokytna-ops/

 

1. Identifikace výzvy ŘO

Prioritní osa 2 Sociální začleňování a boj s chudobou
Investiční priorita 2.3 Strategie komunitně vedeného místního rozvoje
Specifický cíl 2.3.1 Zvýšit zapojení lokálních aktérů do řešení problémů nezaměstnanosti a sociálního začleňování ve venkovských oblastech
Číslo výzvy, do které je výzva MAS zařazena 03_16_047
Název výzvy, do které je výzva MAS zařazena Výzva pro MAS na podporu strategií komunitně vedeného místního rozvoje


2. Identifikace výzvy MAS

 

Číslo výzvy MAS 661/03_16_047/CLLD_17_03_035
Název výzvy MAS Prorodinná opatření I. - MAS Rokytná, o.p.s.
Druh výzvy MAS Kolová
Určení zhlediska konkurence mezi projekty vrámci výzvy MAS Otevřená


3. Časové nastavení

 

Datum vyhlášení výzvy MAS 20. 8. 2018
Datum zpřístupnění žádosti o podporu 20. 8. 2018, 12:00 hodin
Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 20. 8. 2018, 12:00 hodin
Datum ukončení příjmu žádostí o podporu 30.10 2018, 12:00 hodin
Maximální délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat Max. 36 měsíců
Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu 30. 11. 2022


4. Informace o formě podpory

4.1 Alokace výzvy MAS

 

Finanční alokace výzvy (rozhodná pro výběr projektů k financování): 1.957.750,-- CZK

 

Upřesnění zdrojů financování rozhodné alokace výzvy: Výběr projektů bude probíhat svyužitím částek celkových způsobilých výdajů (tj. včetně vlastních zdrojů žadatelů, protože čerpání alokace OPZ, které je vykazováno vůči Evropské komisi, zahrnuje všechny zdroje financování).

4.2. Vymezení oprávněných žadatelů

 

Obecně může být dle pravidel OPZ oprávněným žadatelem pouze:

  • osoba (právnická nebo fyzická), která je registrovaným subjektem vČR, tj. osoba, která má vlastní identifikační číslo (tzv. IČO někdy také IČ);
  • osoba, která má aktivní datovou schránku[1];
  • osoba, která nepatří mezi subjekty, které se nemohou výzvy účastnit zdůvodů insolvence, pokut, dluhu aj. dle následujícího odstavce.

Potenciální žadatelé a jejich partneři sfinančním příspěvkem nejsou oprávněni účastnit se výzvy nebo získat podporu, pokud:

  • jsou vlikvidaci, vúpadku, hrozícím úpadku či je proti nim vedeno insolvenční řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon);
  • mají v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky nebo mají nedoplatek na pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociálním zabezpečení nebo příspěvku na státní politiku zaměstnanosti[2];
  • na ně byl vydán inkasní příkaz po předcházejícím rozhodnutí Evropské komise prohlašujícím, že poskytnutá podpora je protiprávní a neslučitelná se společným trhem;
  • jim byla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bod 3 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

Podmínky oprávněnosti žadatele jsou posuzovány během hodnocení a výběru projektů
a musí být splněny kdatu podání žádosti o podporu. Kotázce, zda splňují body vpředchozím odstavci, se žadatelé vyjadřují vrámci čestného prohlášení
v žádosti o podporu, přičemž splnění potvrzují jak za sebe, tak za případné partnery sfinančním příspěvkem. Pro tuto výzvu MAS jsou oprávněnými žadateli: Obce; Dobrovolné svazky obcí; Organizace zřizované obcemi; Nestátní neziskové organizace; Obchodní korporace; OSVČ; Školy a školská zařízení, MAS, Vzdělávací a poradenské instituce.

 

Definice jednotlivých oprávněných žadatelů:

Žadatelé Definice
Obce Obce dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), včetně zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze a zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
Dobrovolné svazky obcí Dobrovolné svazky obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
Organizace zřizované obcemi Organizace zřizované obcemi (příspěvkové organizace, obchodní společnosti, obecně prospěšné společnosti, ústavy, školy a školská zařízení)
Nestátní neziskové organizace o spolky dle § 214-302 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o obecně prospěšné společnosti zřízené podle zákona č. 248/1995 Sb., oobecně prospěšných společnostech o ústavy dle § 402-418 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o církevní právnické osoby zřízené podle zákona č. 3/2002 Sb., o církvích anáboženských společnostech, pokud poskytují zdravotní, kulturní, vzdělávací asociální služby nebo sociálně právní ochranu dětí o nadace (§ 306-393) a nadační fondy (§394-401) zřízené podle zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník
Obchodní korporace Obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích: o Obchodní společnosti o veřejná obchodní společnost o komanditní společnost o společnost sručením omezeným o akciová společnost o evropská společnost o evropské hospodářské zájmové sdružení o Družstva o Družstvo o Sociální družstvo o evropská družstevní společnost
OSVČ Osoba samostatně výdělečně činná dle zákona č. 155/1995 Sb., odůchodovém pojištění
Školy a školská zařízení Právnické osoby vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná veškolském rejstříku dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
MAS Místní akční skupina má jednu následujících právních forem: a) Obecně prospěšná společnost podle zákona č. 248/1995 Sb. oobecně prospěšných společnostech, ve znění pozdějších předpisů b) Spolek podle § 214 občanského zákoníku a podle § 3045 občanského zákoníku c) Ústav podle § 402 občanského zákoníku d) Zájmové sdružení právnických osob podle § 20, písm. f) zákona č.40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
Vzdělávací a poradenské instituce Právnické a fyzické osoby (včetně právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zapsaných ve školském rejstříku), které mají jako hlavní předmět činnosti v posledním daňovém přiznání příp. vpříloze účetní závěrky uvedenou činnost v oblasti vzdělávání nebo poradenství. Mohou nabývat těchto forem: o obchodní korporace o OSVČ o NNO o školy a školská zařízení o vysoké školy


4.3. Vymezení oprávněných partnerů

Pro tuto výzvu jsou oprávněnými partnery partneři s finančním příspěvkem
i bez finančního příspěvku.

 

Obecně může dle pravidel OPZ oprávněným partnerem s finančním příspěvkem být pouze osoba, která nepatří mezi subjekty, které se nemohou výzvy účastnit z důvodů insolvence, pokut, dluhu (viz vymezení v rámci části 4.2 této výzvy).

 

Příspěvkové organizace zřizované organizačními složkami státu mohou být partnery s finančním příspěvkem pouze v projektech, kde je v pozici žadatele/příjemce jejich zřizovatel. Územní samosprávné celky a jimi zřizované organizace mohou být partnery s finančním příspěvkem pouze v projektech, kde vzájemný vztah příjemce a daného partnera umožňuje poskytování prostředků z rozpočtu příjemce do rozpočtu partnera v souladu splatnými právními předpisy, zejména zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

 

Právní forma partnera bez finančního příspěvku není omezena.[3] Partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (např. formou konzultací, odborné garance) a není mu poskytován žádný finanční příspěvek za účast při realizaci projektu.

 

Partnerem se nerozumí subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci dotace (např. nestátní nezisková organizace, která poskytuje příjemci za úhradu sociální služby, dodavatel materiálu, odběratel výrobků/služeb).

 

Fyzická osoba, která není samostatně výdělečně činná, nemůže být do projektu zapojena jako partner.

 

4.4. Míra podpory – rozpad zdrojů financování

Typ příjemce dle pravidel spolufinancování Evropský podíl Příjemce Státní rozpočet
Školy a školská zařízení zřizovaná ministerstvy dle školského zákona (č. 561/2004 Sb.) 85 % 0 % 15 %
Obce Příspěvkové organizace zřizované kraji a obcemi (s výjimkou škol a školských zařízení) Dobrovolné svazky obcí 85 % 5 % 10 %
Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení (zapsané ve školském rejstříku) 85 % 0 % 15 %
Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost ( Obecně prospěšné společnosti Spolky Ústavy Církve a náboženské společnosti Nadace a nadační fondy Místní akční skupiny Hospodářská komora, Agrární komora Svazy, asociace 85 % 0 % 15 %
Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích: Obchodní společnosti: - veřejná obchodní společnost - komanditní společnost - společnost sručením omezeným - akciová společnost - evropská společnost - evropské hospodářské zájmové sdružení Státní podniky Družstva: - družstvo - sociální družstvo - evropská družstevní společnost OSVČ Profesní komory 85 % 15 % 0 %


4.5. Maximální a minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu

  • Minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu: 400000 CZK
  • Maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu: 1 957750 CZK


4.6. Forma financování

Ex ante /Ex post Vysvětlení kategorií je k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS).


4.7. Informace o podmínkách veřejné podpory

Informace o veřejné podpoře (včetně podpory de minimis) jsou k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS).

Vyhlašovatel nad rámec pravidel stanovených právními předpisy pro tuto výzvu stanovuje, že prostředky, jež budou naplňovat znaky veřejné podpory, budou příjemci podpory, jeho partnerům, či dalším subjektům[4], poskytovány v režimu podpory de minimis, nebo případně v režimu příslušné kategorie blokové výjimky ze zákazu veřejné podpory vhodné pro aktivity Investiční priority 2.3 OPZ, nebo v režimu podpory dle Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU, v případě služeb obecného hospodářského zájmu (zejména sociálních služeb).

Poskytování finančních prostředků orgánům veřejné správy nenaplňuje kumulativně znaky veřejné podpory, a tudíž nezakládá veřejnou podporu.

U projektů, u nichž bude poskytnutí podpory z OPZ zakládat veřejnou podporu nebo podporu de minimis, budou, pokud to bude relevantní, aplikovány předpisy EU stanovující horní hranici financování takového projektu z veřejných zdrojů (tzv. intenzitu veřejné podpory). Výše této hranice se odvíjí od typu podpořené aktivity, subjektu příjemce a v některých případech také od specifik cílové skupiny projektu. Pro podporu de minimis je limitem objem podpory pro jeden podnik a vymezené období. Více informací lze nalézt v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy). V důsledku toho je možné, že projekt nebude z veřejných zdrojů podpořen v maximálním rozsahu vyplývajícím z vymezení v části 4.4 této výzvy (Míra podpory – rozpad zdrojů financování).

! V rámci jednoho projektu nelze kombinovat více režimů veřejné podpory.


5. Věcné zaměření

Budou podporovány pouze aktivity, které mají přímý dopad na cílové skupiny, tj. aktivity zaměřené na přímou práci s cílovými skupinami. Jednotlivé aktivity lze při realizaci projektů mezi sebou navzájem kombinovat. Z popisu projektu však musí být jasně zřejmé, které činnosti spadají do dané aktivity a stejně tak musí být náklady na jednotlivé typy aktivit odděleny v rozpočtu projektu.

Maximální objem nákladů investičního charakteru (nákup dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku) na celkových přímých způsobilých nákladech projektu činí 50 %.


5.1. Popis podporovaných aktivit

Z analytické části strategie vyplynulo, že je vregionu, vzhledem k nedostatečné kapacitě, potřeba rozšířit kapacity zařízení, jejichž provoz přispěje ke slaďování pracovního a rodinného života, kpodpoře rodiny a k předcházení sociálního vyloučení osob včetně jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Výzva je proto, v souladu s programovým rámcem OPZ zacílena na podporu prorodinných opatření, která jsou určena rodičům dětí, osobám pečujícím o děti a osobám vracejícím se na trh práce po návratu z mateřské/rodičovské dovolené.

Cílem tohoto opatření je usnadnění slučitelnosti pracovního a soukromého života, zvýšení zaměstnatelnosti žen (ale i mužů) po výpadcích v kariéře z důvodu péče o děti či jiné závislé členy rodiny. Cílem je rovněž zlepšit postavení podpořených osob na trhu práce, zejména osob zohrožených skupin (ženy po mateřské a rodičovské, pečující ženy či ženy ve starším věku- i mužů, pokud vykonávají tyto činnosti jako osamělé osoby). Výzvou budou podpořeny tyto aktivity:

  • A.1 Zařízení péče o děti zajišťující péči o děti v době mimo školní vyučování (ranní či odpolední pobyt)
  • A.3 Příměstské tábory
  • A.5 Dětské skupiny

Bližší popis aktivit viz příloha č. 2 Výzvy - Popis podporovaných aktivit


5.2. Indikátory

Pravidla týkající se indikátorů, včetně definic jednotlivých indikátorů, jsou k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy MAS). V žádosti o podporu žadatel uvede cílovou hodnotu (tj. hodnotu, která se chápe jako závazek žadatele, kterého má dosáhnout díky realizaci projektu uvedeného v žádosti o podporu) k následujícím indikátorům:


Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru
60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup
50001 Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Osoby Výstup

V případě, že projekt podporu získá, bude mít žadatel povinnost kromě indikátorů se závazkem vykazovat dosažené hodnoty také pro:

a) Indikátory výstupů, které navazují na charakteristiky účastníků jako je např. věk, postavení na trhu práce, případné znevýhodnění, atd. Tyto indikátory se načítají automaticky z Monitorovacího listu podpořené osoby skrze informační systém IS ESF 2014+, který příjemce zpracovává společně se Zprávou o realizaci projektu (ZoR);

 

b) Indikátory z tabulek uvedených níže, které jsou relevantní vůči plánovaným aktivitám a podporovaným cílovým skupinám projektu. Žadatel má povinnost v žádosti o podporu u těchto indikátorů vyplnit pole cílová hodnota. Pokud je daný indikátor vůči projektovým aktivitám nerelevantní, pak je možné u něj uvést cílovou hodnotu 0. U výsledkových indikátorů, které se týkají účastníků, žadatel uvede vždy cílovou hodnotu 0. Dosažené hodnoty indikátorů uvedených níže budou příjemcem vykazovány prostřednictvím Zprávy o realizaci projektu (ZoR) v IS KP14+. Sledování parametrů týkajících se podpořených osob a související indikátory jsou detailně popsány v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost v kapitole 18.

 

 

 

Kód

Název indikátoru

Měrná jednotka

Typ indikátoru

50110

Počet osob využívajících zařízení péče o děti předškolního věku

osoby

výsledek

50120

Počet osob využívajících zařízení péče o děti ve věku do 3 let

osoby

výsledek

50130

Počet osob pracujících vrámci flexibilních forem práce

osoby

výsledek

80500

Počet napsaných a zveřejněných analytických strategických dokumentů (vč. evaluačních)

Dokument

výstup

50105

Počet zaměstnavatelů, kteří podporují flexibilní formy zaměstnání

Podniky

Výstup


 

Kód

Název indikátoru

Měrná jednotka

Typ indikátoru

62000

Počet projektů, které zcela nebo zčásti provádějí sociální partneři nebo nevládní organizace

Výstup

Projekty

62500

Účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti

Osoba

Výsledek

62600

Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti

Osoba

Výsledek

62800

Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou vprocesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ

Osoba

Výsledek


5.3. Cílové skupiny

Cílovou skupinou jsou v této výzvě MAS zejména osoby pečující o malé děti a osoby vracející se na trh práce po návratu z mateřské/rodičovské dovolené.


Název cílové skupiny Definice cílové skupiny
Osoby pečující o malé děti Osoby pečující o osobu mladší 15let
Osoby vracející se na trh práce po Návratu zmateřské/rodičovské dovolené Osoby, které nevykonávaly zaměstnání nebo samostatnou výdělečnou činnost po dobu mateřské/rodičovské dovolené a vřádu měsíců se u nich očekává návrat na trh práce


6. Informace o způsobilosti výdajů

6.1. Věcná způsobilost

 

Pravidla, jaké kategorie výdajů jsou způsobilé, jsou k dispozici ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy).

 

Pokud příjemce čerpá na zaměstnance příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením dle § 78 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, nebo jiný příspěvek poskytovaný Úřadem práce ČR, jehož výše se stanoví na základě skutečně vynaložených prostředků na osobní náklady zaměstnanců, nemůže současně čerpat podporu v rámci předkládaného projektu na úhradu osobních nákladů zaměstnanců, na které žadatel pobírá tento příspěvek

 

6.2. Časová způsobilost

 

Časově způsobilé jsou náklady vzniklé v době realizace projektu. Datum zahájení realizace projektu nesmí předcházet datu vyhlášení příslušné výzvy MAS. V případě podpory poskytované v režimu blokové výjimky ze zákazu veřejné podpory může platit omezení, že zahájení realizace projektu musí následovat po termínu předložení žádosti o podporu.
6.3. Informace o křížovém financování

 

V rámci této výzvy není využití křížového financování umožněno.
6.4. Informace o nepřímých nákladech

 

Pravidla týkající se nepřímých nákladů jsou k dispozici ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (konkrétní odkaz na elektronickou verzi tohoto dokumentu viz část 10.2 této výzvy).

 

Projekty podpořené ve výzvách MAS aplikují nepřímé náklady ve výši 25 %. Zároveň platí, že pro projekty, u nichž podstatná většina nákladů vznikne formou nákupu služeb od externích dodavatelů, jsou způsobilá procenta nepřímých nákladů snížena. Podíly pro nepřímé náklady jsou sníženy pro projekty s objemem nákupu služeb v těchto intencích:


 

Podíl nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu Snížení podílu nepřímých nákladů oproti výše uvedenému procentu (25%)
Do 60 % včetně 25 %
Více než 60 % a méně než 90 % Snížení na 3/5 (60 %) základního podílu na 15 %
90 % a výše Snížení na 1/5 (20 %) základního podílu, tj. 5 %


Procento nepřímých nákladů je závazné a pevně stanovené, není ho tedy možné měnit. MAS ani žadatel nejsou oprávněni stanovit si vlastní procentní sazbu.

 


7. Náležitosti žádosti o podporu, způsob podání, možnost konzultací

7.1. Povinné přílohy žádosti o podporu
Nerelevantní

7.2. Informace o způsobu podání žádosti o podporu

Žádost o podporu z OPZ se zpracovává v elektronickém formuláři v IS KP14+. Přístup do elektronických formulářů žádostí o podporu naleznete na adrese https://mseu.mssf.cz/, orientujte se podle Operačního programu Zaměstnanost a identifikace, která je v části 1 této výzvy.

Žádost o podporu zpracovávejte v českém jazyce.

Před podáním je nutné žádost opatřit podpisem statutárního zástupce žadatele, případně odpovědnou osobou, kterou ktakovému úkonu statutární zástupce zmocnil; vtomto případě je nutné, aby kžádosti byla připojena plná moc podepsaná vIS KP14+ nebo jiný dokument dokládající toto zmocnění. Podpis musí být kžádosti připojen přímo vIS KP14+, proto musí být statutární zástupce/osoba oprávněná kpodpisu žádosti registrovaným uživatelem této aplikace. Dále musí tato osoba disponovat kvalifikovaným elektronickým podpisem. VIS KP14+ uživatel vybírá konkrétní certifikát pro podepisování, kterým disponuje. Úspěšné ověření platnosti elektronického podpisu je podmínkou pro podání žádosti. Podání žádosti probíhá buď automaticky po podpisu (pokud si to tak daný subjekt-žadatel nastavil vrámci parametrů žádosti) nebo kněmu dojde tzv. ručně na základě aktivní volby uživatele. Žádost musí být elektronicky podepsána a podána vIS KP14+ vtermínu stanoveném včásti 1 této výzvy.

Podrobnosti o zpracování a podání žádosti o podporu jsou v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce vrámci Operačního programu Zaměstnanost (odkaz na elektronickou verzi viz část 10.2 této výzvy).

7.3. Informace o způsobu poskytování konzultací k přípravě žádosti o podporu

Kontakt na vyhlašovatele výzvy MAS:

Adresa vyhlašovatele: MAS Rokytná, o. p. s, Srázná 444, Moravské Budějovice, 676 02 Kontaktní místo: Srázná 444, Moravské Budějovice Spojení na vyhlašovatele (e-mail, telefon): info@masrokytna.cz , tel. 561010 106

7.4. Další podklady nebo údaje nezbytné pro vydání právního aktu o poskytnutí podpory

Na základě § 14k odst. 3 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) je vyhrazeno, že MAS nebo řídicí orgán OPZ[6] mohou kdykoli v průběhu řízení o poskytnutí podpory vyzvat žadatele k doložení dalších podkladů nebo údajů nezbytných pro vydání právního aktu o poskytnutí podpory.